Project: Honig Soephelden

Categorie: Short Docu & Branded Content

Concept:

In het winterseizoen 2012/2013 deed Honig met een grote oranje bus zijn soepheldentour door heel Nederland. In de bus konden mensen ter plekke soep maken voor elkaar.

Filmpjes:

In aanvulling op de actie vroeg Honig ons om 5 portretten te maken van mensen die voor een ander soep maakten. De gehele serie werd on te spot opgenomen, door kandidaten te zoeken bij de bus en hen te vragen voor wie ze wel eens soep zouden willen maken. Vervolgens gingen de kandidaten als verrassing soep maken bij degene die zij genoemd hadden. Het leverde 5 mooie en ontwapenende filmpjes op. Tevens maakten we ook nog 5 sfeerfilmpjes van de bus op locatie.

De filmpjes werden vertoond op de Facebook van Honig

Project: Honig Tafeltovenaar

Categorie: Stopmotion & Facebookactie

Concept:

Honig hield begin 2014 de facebookactie: Wie is de beste Tafeltovenaar?” Daarin werden de lezers aangespoord om creatieve gerechten in te leveren om moeilijk etende kinderen weer aan tafel te krijgen.

Filmpjes:

Voor de aankondiging van deze actie maakten we 2 korte stopmotionfilmpjes waarbij het eten op een bord een eigen leven gaat leiden. Aan het eind van de actie filmden we de eindstrijd tussen de drie finalisten. Zij moesten voor een testpanel van 5 kinderen hun creaties koken.

De filmpjes werden vertoond op de Honig Facebook

Project: Honig Kerstwinnaars 

Categorie: Actie & Short Docu

Concept:

In december 2013 hield Honig de facebook-actie “Tafeldek pretpakket”. Mensen konden via een app op facebook hun favoriete feesttafel samenstellen.  Aan de actie deden zo’n 6000 mensen mee.

Filmpjes:

Honig vroeg ons de winnaars te verrassen met een pakket en twee feestelijke en sfeervolle filmpjes te maken voor de kerstdagen.

De filmpjes werden vertoond op de Facebook van Honig

Project: Honig & de Voedselbank –

Rene Froger

Categorie: Reportage

Concept:

Honig heeft al jaren een goede relatie met de voedselbank en is een gewaardeerd donateur. Deze winter deelde Honig in Den Bosch op de grote markt soep uit en gaf voor elk uitgedeeld soepje een extra voedselpakket aan de voedselbank. Ook ambassadeur Rene Froger kwam die dag een handje helpen.

Filmpje:

Honig vroeg ons om een promotionele reportage te maken van de dag. Het filmpje werd getoond op de Honig Facebook en Youtube-account.

Project: Honig “Maak er soep van!” 

Categorie: How to & Branded Content

Concept:

Gelijktijdig met de actie voor de voedselbank hield Honig die maand de actie “Maak er soep van”. Hierbij werden mensen aangespoord om hun soepgeheimen te delen en te vertellen hoe zij van de restjes uit de koelkast samen met Honig een lekkere soep konden maken.

Filmpjes:

Honig vroeg ons om 2 kandidaten ui te kiezen en bij hen thuis hun tips te filmen. Daar kwamen de volgende how to filmpjes uit voort.